Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, oświetlenie naturalne i sztuczne.
Realizacja zadań związana z:
- pracą po godzinach na wniosek i za zgodą pracodawcy
Wejście do budynku „A" i „D" jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
W budynkach nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- prowadzi na bieżąco analizę wypłaconych i planowanych do wypłaty wynagrodzeń tzw. prognozę wynagrodzeń, a także przygotowuje raporty i zestawienia płacowe oraz monitoruje plan, zaangażowanie i wykonanie wynagrodzeń w podziale na źródła finansowania i inne stosowane słowniki według, których zapewniana jest rzetelna informacja płacowa celem dokonywania kontroli wydatkowania środków na wynagrodzenia i sporządzenia prawidłowej sprawozdawczości budżetowej
- kompleksowo i terminowo nalicza wynagrodzenia osobowe pracowników, w tym m.in. prowadzi karty wynagrodzeń, sporządza listy płacy i przelewy płacowe, nalicza zasiłki chorobowe, rozlicza potrącenia z wynagrodzeń oraz prowadzi rozliczenia dotyczące wynagrodzeń ryczałtowych za pracę w komisji egzaminacyjnej funkcjonującej w PAA, wynagrodzeń bezosobowych, a także obsługuje wypłaty rent dla byłych pracowników PAA, zgodnie z planem finansowym, celem zapewnienia prawidłowych i terminowych wypłat
- sporządza i przekazuje do księgowości comiesięczne dyspozycje zaangażowania wynagrodzeń celem ujęcia w ewidencji księgowej zrealizowanych i planowanych do realizacji wynagrodzeń, składek ZUS od pracodawcy, składek funduszu pracy i składek na PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) w podziale na źródła finansowania
- sporządza sprawozdania budżetowe (Rb-70), statystyczne oraz inne wymagane przepisami prawa i obowiązkami sprawozdawczymi w zakresie wynagrodzeń, w celu działania zgodnego z prawem
- prawidłowo sporządza i przekazuje deklaracje dot. PFRON, ZUS, ZUS-IWA, deklaracje do Urzędu Skarbowego, przygotowuje dane dot. umów zleceń celem przekazania do ZUS oraz prowadzi obsługę PPK i ZFŚS celem działania zgodnego z przepisami prawa
- angażuje wnioski o nabór/zatrudnienie oraz wnioski związane ze zmianami wynagrodzenia celem zabezpieczenia środków w planie finansowym na wynagrodzenia
- sporządza informacje/notatki/wyjaśnienia/ oraz tworzy odpowiedzi w sprawach dotyczących budżetu wynagrodzeń w ramach zapytań poselskich, podania danych w trybie informacji publicznej oraz w zakresie prowadzonych kontroli finansowych, w tym NIK - w celu przedłożenia prawidłowych danych wynikających z ewidencji płacowej
- archiwizuje dokumenty wytworzone w ramach realizowanych zadań po zakończeniu okresu przechowywania w komórce, w tym również w elektronicznym obiegu zarządzania dokumentami, w celu zgodności i prawidłowości działania z przepisami prawa w tym zakresie
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub inne wyższe i studia podyplomowe z zakresu ekonomii, rachunkowości, finansów publicznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze naliczania i rozliczania wynagrodzeń
- Znajomość przepisów prawa - ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
- Znajomość przepisów prawa - ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość przepisów prawa - ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
- Znajomość przepisów prawa - ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość przepisów dotyczących wynagradzania pracowników zatrudnionych w administracji publicznej oraz organizacja funkcjonowania administracji publicznej
- Bardzo dobra znajomość programu Płatnik
- Dobra znajomość programu Quorum w zakresie modułu Płace i ARP
- Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi komputera i aplikacji biurowych (MsOffice: Word, Excel, Outlook oraz Internet)
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Rzetelność
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu obsługi wynagrodzeń
- Przeszkolenie w zakresie analizy danych
Zobacz podobne oferty
-
Warunki pracy Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych: • węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z...
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie, zagrożenie korupcją, permanentna...
-
Warunki pracy Komenda Główna PSP mieści się przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie na terenie kompleksu administracyjno-koszarowego, teren chroniony, posiadający parking, zaplecze socjalne oraz...