Główny specjalista
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 146156
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Inicjuje i prowadzi prace legislacyjne w zakresie spraw dotyczących FGŚP pozostających we właściwości Departamentu, w szczególności opracowuje projekty założeń projektów ustaw, projekty ustaw oraz akty wykonawcze.
- Udziela ulg w spłacie należności cywilnoprawnych/ publicznoprawnych w zakresie wpływających do Ministerstwa wniosków marszałków województw i dyrektorów wojewódzkich urzędów pracy w sprawie określenia warunków zwrotu należności FGŚP, odstąpienia od dochodzenia zwrotu należności FGŚP, w tym odracza lub umarza należności FGŚP.
- Wprowadza dane do systemu wsparcia dla przedsiębiorców w zakresie pomocy publicznej lub pomocy de minimis na podstawie wniosków, w tym analizuje możliwość wsparcia w ramach dostępnych instrumentów pomocowych, ustala kwoty pomocy oraz przygotowuje zaświadczenia o udzielonej pomocy.
- Opracowuje projekty stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i projektów innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi, wyjaśnień i interpretacji dotyczących ochrony roszczeń pracowniczych i działalności FGŚP, w tym decyzji interpretacyjnych oraz odpowiedzi na pytania prejudycjalne.
- Przygotowuje projekty pełnomocnictw do wykonywania zadań w imieniu dysponenta FGŚP, w szczególności przez Sekretarza Stanu/Podsekretarza Stanu, kierownictwo DF oraz przez marszałków województw.
- Wykonuje zadania z zakresu współpracy z Instytucjami Gwarancyjnymi Państw Członkowskich Unii Europejskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – Stron Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) w zakresie ochrony roszczeń pracowniczych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze obsługi prawnej lub opracowywaniu projektów aktów prawnych
- bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- znajomość ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy
- znajomość ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy Prawo upadłościowe
- znajomość ustawy Prawo restrukturyzacyjne
- znajomość ustawy Prawo przedsiębiorców
- znajomość ustawy Kodeks cywilny
- znajomość „Zasad Techniki Prawodawczej” – załącznika do rozporządzenia w sprawie „Zasad Techniki Prawodawczej”
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- znajomość Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/94/WE w sprawie ochrony pracowników na wypadek niewypłacalności pracodawcy
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Zobacz podobne oferty
Dodano: wczoraj
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
-
Warunki pracy praca biurowa; praca w siedzibie wydziału; praca na III piętrze; praca związana z obsługą klienta; zagrożenie korupcją; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;...
Dodano: wczoraj
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka...
Dodano: 2024-12-20
Państwowa Agencja Atomistyki w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, oświetlenie naturalne i...
© 2020 PRACA W MAZOWIECKIM – Wszelkie prawa zastrzeżone