Radca prawny
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
- konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- zagrożenie naciskami grup przestępczych,
- zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Udziela porad i wyjaśnień w zakresie obowiązywania i stosowania prawa członkom kierownictwa Ministerstwa, dyrektorowi oraz pracownikom w sprawach związanych z kompetencjami Ministra w zakresie ochrony zabytków.
- Opracowuje projekty aktów normatywnych z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz uwagi do projektów aktów prawnych przekazywanych Ministrowi w trakcie uzgodnień międzyresortowych.
- Realizuje zadania związane z wykonywaniem uprawnień i obowiązków dysponenta Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków w zakresie dochodzenia należności Funduszu z tytułu nawiązek orzekanych na podstawie ustawy o ochronie zabytków od sprawców przestępstw zniszczenia lub uszkodzenia zabytku.
- Udziela konsultacji i wydaje opinie dotyczące projektów orzeczeń administracyjnych i pism przygotowywanych w Departamencie.
- Monitoruje i analizuje obowiązujące przepisy prawa oraz orzecznictwa sądowo-administracyjnego.
- Prowadzi postępowania wyjaśniające w zakresie skarg na czynności organów ochrony zabytków, przygotowuje na rzecz zainteresowanych podmiotów projekty wystąpień i odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie oraz dezyderaty komisji sejmowych dotyczące spraw z zakresu właściwości stanowiska.
- Dokonuje czynności w postępowaniach cywilnych i sądowo-administracyjnych, w tym reprezentuje Ministra przed Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym, wojewódzkimi sądami administracyjnymi i sądami powszechnymi według właściwości Departamentu.
- Przygotowuje informacje dla komórki właściwej ds. informacyjnych w sprawach będących przedmiotem zainteresowania mediów oraz wniosków o udostępnienie informacji publicznej z zakresu właściwości stanowiska.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiejdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku radcy prawnego
- Wpis na listę radców prawnych
- Biegła znajomość prawa i procedury cywilnej
- Znajomość prawa i procedury administracyjnej
- Znajomość procedury sądowej
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Znajomość ustawy o finansów publicznych
- Znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- Znajomość ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Kompetencje: skuteczna komunikacja, umiejętność pracy zespołowej, praktyczne zastosowanie prawa, myślenie analityczne, zorientowanie na osiąganie celów.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Przeszkolenie z zakresu finansów publicznych lub zamówień publicznych lub funduszy strukturalnych lub ochrony zabytków lub egzekucji administracyjnej
- Wiedza z zakresu działania instytucji kultury
- Znajomość zagadnień dotyczących programów/projektów z zakresu ochrony zabytków
Zobacz podobne oferty
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań. Pracownik wykonuje czynności o charakterze: - statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i...
-
Warunki pracy Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań: - zagrożenie korupcją Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: - praca biurowa z wykorzystaniem komputera...
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno-biurowa obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie krajowe lub zagraniczne...