Specjalista kontroli państwowej w Departamencie Budżetu i Finansów (profil podatkowy)
poszukuje kandydata na stanowisko
Ilość etatów: 1
Wymiar etatu: 1
Rodzaj umowy: umowa o pracę na czas określony, docelowo na czas nieokreślony.
- wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z zasadami i trybem postępowania kontrolnego, programem kontroli lub tematyką kontroli doraźnej i poleceniami nadzorujących kontrolę;
- ustalanie stanu faktycznego w zakresie działalności poddanej kontroli oraz dokumentowanie ustaleń;
- sporządzanie projektów wymaganych dokumentów, w szczególności wystąpienia pokontrolnego oraz projektów powiadomień, o których mowa w art. 62a ustawy o NIK i zawiadomień, o których mowa w art. 63 ustawy o NIK, a także wymaganych sprawozdań z kontroli, w tym dotyczących finansowych rezultatów kontroli;
- opracowanie projektu stanowiska w sprawie zastrzeżeń zgłoszonych do wystąpienia pokontrolnego;
- analizowanie informacji przekazanych na podstawie art. 62 ustawy o NIK;
- przygotowanie projektu powiadomienia, o którym mowa w art. 35c ust. 3 ustawy o NIK.
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
- wykształcenie wyższe;
- minimum 4 lata pracy zawodowej.
- wykształcenie wyższe II stopnia w dziedzinie nauk społecznych lub ścisłych;
- co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze stosowania przepisów prawa podatkowego lub w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego;
- praktyczna znajomość poparta wykonywaniem obowiązków/zadań w zakresie: przepisów materialnego i procesowego prawa podatkowego oraz aktualnego orzecznictwa w tym zakresie, organizacji zasad działania administracji skarbowej, celno-skarbowej oraz kompetencji poszczególnych jednostek KAS (ustawa o KAS, ustawa Ordynacja podatkowa), procedur administracyjnych, w tym dotyczących postępowania przed sądami administracyjnym;
- znajomość zagadnień organizacji i funkcjonowania administracji publicznej;
- orientacja w bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;
- znajomość prawnych aspektów funkcjonowania NIK;
- profesjonalizm w realizacji powierzonych zadań oraz ukierunkowanie na interes publiczny;
- zdolność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;
- umiejętność redagowania tekstów i syntetycznego wyrażania myśli w formie ustnej i pisemnej;
- dobra organizacja pracy własnej, także w warunkach stresu i pod presją czasu;
- umiejętność współpracy i budowania relacji;
- nastawienie na rozwój zawodowy;
- praktyczna znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);
- gotowość do wykonywania zadań poza siedzibą NIK (w tym w ramach delegacji służbowych).
- doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji skarbowej;
- znajomość i umiejętność obsługi aplikacji/systemów informatycznych funkcjonujących w administracji skarbowej;
- znajomość języka angielskiego na poziomie min. B1.
- stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę;
- dostęp do szkoleń, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
- dodatkowe wynagrodzenie (tzw. trzynastka);
- dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci;
- składka PPK od pracodawcy w wysokości 4%.
- życiorys zawodowy (CV) w języku polskim;
- list motywacyjny w języku polskim;
- dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe II stopnia w dziedzinie nauk społecznych lub ścisłych.
- Etap I – wstępna selekcja złożonych ofert;
- Etap II – weryfikacja kwalifikacji i kompetencji wybranymi metodami testowymi;
- Etap III – rozmowa kwalifikacyjna z Komisją. Narzędziami wspierającymi proces mogą być kwestionariusze osobowości zawodowej.
Prosimy o nie podawanie w dokumentach aplikacyjnych informacji, które mogą stanowić szczególną kategorię danych osobowych w rozumieniu art. 9 RODO (m.in. danych dot. zdrowia, pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych, przynależności do związków zawodowych).
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze zm.) zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Najwyższa Izba Kontroli z siedzibą przy ul. Filtrowej 57, 02-056 Warszawa, tel. 22 444 50 00.
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: tel.22 444 58 19, e-mail: iod@nik.gov.pl, Warszawa 02-056, ul. Filtrowa 57.
- Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji lub naboru do pracy w NIK na podstawie przepisów art. 221 Kodeksu pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465.), art. 67 w związku z art. 69 c ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2022 r. poz. 623) oraz art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b i art. 10 RODO, a pozostałe dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie Pani / Pana zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Jeżeli w dokumentach są zawarte dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Pani / Pana wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. A RODO.
- Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków lub podmiotom, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych w drodze zawartych umów powierzenia przetwarzania danych. W przypadku wyłonienia Pani / Pana w procesie rekrutacji lub naboru do zatrudnienia i umieszczenia informacji o wynikach naboru na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NIK (BIP NIK), stosownie do art. 69 c ust 2 z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli, odbiorcą Pani / Pana danych osobowych (imienia i nazwiska) będą osoby korzystające z Biuletynu Informacji Publicznej NIK.
- Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji lub naboru, w tym sprawdzenia i oceny kwalifikacji i kompetencji do pracy oraz w celu wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia na stanowisku określonym w ofercie pracy, a następnie w celu archiwizacji dokumentów po przeprowadzeniu rekrutacji lub naboru, zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020 r., poz. 164).
- Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia rekrutacji lub naboru, w którym bierze Pani / Pan udział oraz do momentu przedawnienia zaistniałych ewentualnych roszczeń, a następnie przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
- W przypadku wyrażonej przez Panią / Pana zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji lub naborów, Pani / Pana dane będą przetwarzane przez okres 12 miesięcy od daty ich złożenia.
- W związku z przetwarzaniem przez Najwyższą Izbę Kontroli Pani / Pana danych osobowych przysługują Pani / Panu następujące uprawnienia:
- prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, w przypadku przetwarzania danych na tej podstawie, wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; w przypadku chęci wycofania zgody uprzejmie prosimy o przesłanie odpowiedniej informacji, na adres: nabory@nik.gov.pl, rekrutacja@nik.gov.pl, iod@nik.gov.pl lub w formie tradycyjnej na adres korespondencyjny administratora wskazany w pkt. 1;
- prawo dostępu do jego danych oraz otrzymywania ich kopii, stosownie do art. 15 RODO;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, stosownie do art. 16 RODO;
- prawo do usunięcia danych, w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w art. 18 RODO;
- prawo do przenoszenia danych, w przypadkach zajścia okoliczności, o których mowa w art. 20 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie Najwyższej Izbie Kontroli Pani / Pana danych osobowych w zakresie wynikającym art. 221 Kodeksu pracy oraz w przypadku kandydatów na stanowiska kontrolerów art. 67 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli jest obowiązkowe i niezbędne, aby uczestniczyć w rekrutacji lub naborze do pracy w NIK. Podanie innych danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich brak może uniemożliwić kontakt i uczestnictwo Pani / Pana w rekrutacji lub naborze do pracy w NIK.
- W oparciu o Pani / Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani / Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
W związku z wejściem w życie z dniem 25 września 2024 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów prosimy o zapoznanie się z Procedurą dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Najwyższej Izbie Kontroli dostępną na naszej stronie: https://www.nik.gov.pl/kontakt/sygnalisci/informacje-dla-sygnalistow-wewnetrznych.html
Zobacz podobne oferty
-
Warunki pracy Praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym. Oświetlenie naturalne i sztuczne, wymuszona pozycja ciała – siedząca. Stanowisko pracy wyposażone w telefon, drukarkę, komputer...
-
Warunki pracy praca biurowa; praca w siedzibie wydziału; praca na I piętrze; praca związana z obsługą klienta; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin; zainstalowana winda; brak...
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: 1. Praca w terenie. 2. Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury) 3. Krajowe i zagraniczne...