Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
3. Zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Koordynuje ogół działań mających na celu zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, opartej przede wszystkim na: monitoringu realizacji celów i zadań, samoocenie, procesie zarządzania ryzykiem, audycie wewnętrznym, kontroli (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz innych źródłach.
- Koordynuje i analizuje proces funkcjonowania systemu kontroli zarządczej, w szczególności poprzez planowanie i inicjowanie działań mających na celu zapewnienie: zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji, zarządzania ryzykiem.
- Koordynuje proces monitorowania efektywnej, skutecznej, oszczędnej i terminowej realizacji istotnych celów i zadań publicznych ministra za pomocą adekwatnych mierników oraz bieżącej analizy ryzyk, mogących mieć wpływ na ich realizację.
- Koordynuje i monitoruje proces terminowego i merytorycznego opracowania dokumentów zarządczych o charakterze strategicznym i operacyjnym. Koordynuje nadzór Ministra nad fundacjami.
- Koordynuje działania w zakresie analizy funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w odniesieniu do zintegrowanych procesów, procedur, zasad, instrukcji oraz obowiązujących mechanizmów zarządczych. Formułuje propozycje rozwiązań w zakresie realizacji wniosków pokontrolnych NIK oraz współuczestniczy w ich wdrażaniu.
- Analizuje obowiązujące akty prawne i procedury oraz przedstawia i opiniuje systemowe plany usprawnień w obszarze zarządzania procesowego i projektowego, inicjuje wdrażanie nowych rozwiązań i procedur.
- Monitoruje i analizuje rozwiązania funkcjonujące w innych instytucjach w sektorze publicznym i pozarządowym, w kraju i za granicą, pod kątem ich przydatności dla realizacji celów polityki zagranicznej.
- Zarządza informacją wynikającą z zakresu kompetencji referatu, poprzez zapewnienie dostępu do zweryfikowanych, zaktualizowanych oraz kompletnych danych dostępnych w obsługiwanych witrynach/platformach/programach/dyskach.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w pionie dyrektora generalnego lub obszarze organizacji i zarządzania urzędem
- Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego lub inny język UE lub krajów sąsiadujących na poziomie B2.
- Znajomość: struktury i zasad funkcjonowania administracji rządowej, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o służbie zagranicznej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o finansach publicznych, rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym, rozporządzenia w sprawie wzoru oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, rozporządzenia w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania, ustawy o fundacjach, ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.
- Wiedza z obszaru: kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem, celów polityki zagranicznej i zadań publicznych Ministra SZ, struktury organizacyjnej MSZ.
- Umiejętność: współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia, kreatywności.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
- Dyspozycyjność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka UE lub krajów sąsiadujących na poziomie C1.
- Przeszkolenie w zakresie finansów publicznych i/lub z audytu, i/lub kontroli w administracji publicznej.
- Wiedza z zakresu finansów publicznych i/lub audytu, i/lub kontroli w administracji publicznej.
Zobacz podobne oferty
-
Wymiar etatu: 1 Liczba stanowisk pracy: 1 Adres urzędu: Polska Agencja Kosmiczna, ul. Trzy Lipy 3, 80-172 Gdańsk Miejsce wykonywania pracy: Oddział Terenowy w Warszawie Zakres zadań wykonywanych...
-
Zadania: Zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej Wydziału Budżetowo-Księgowego, współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi Straży Miejskiej m.st. Warszawy oraz jednostkami...
-
GŁÓWNE ZADANIA NA STANOWISKU zlecenie i kontrola prac związanych z aranżacją zieleni, nasadzeniami drzew i krzewów, pielęgnacją i wycinką zieleni niskiej, planowanie i typowanie robót...