Specjalista
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 148699
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Bierze udział w procesie legislacyjnym z zakresu pomocy społecznej w tym opiniuje projekty zewnętrznych aktów prawnych pod kątem wpływu na pomoc społeczną, opracowuje oraz prezentuje opinie dot. procedowanych aktów prawnych.
- Prowadzi postępowania administracyjne, w tym przygotowuje projekty: decyzji administracyjnych, postanowień, innych rozstrzygnięć w postępowaniach tzw. wpadkowych, odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do zakresu działania Wydziału.
- Przygotowuje interpretacje przepisów prawnych, a także odpowiedzi i wyjaśnienia z zakresu pomocy społecznej urzędom administracji rządowej i samorządowej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, osobom prawnym i fizycznym, a także pracownikom innych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
- Monitoruje, dokonuje analizy prawnej i opracowuje propozycje kierunków działań w obszarze działalności placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej oraz działalności statutowej, a także weryfikuje dane z rejestru kar pieniężnych nakładanych za prowadzenie bez zezwolenia ww. placówek.
- Analizuje orzecznictwo sądów administracyjnych w zakresie pomocy społecznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w prowadzeniu obsługi prawnej
- znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej, dotyczących przyznawania świadczeń oraz prowadzenia działalności polegającej na prowadzeniu placówki zapewniającej całodobową opiekę
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w zakresie konstrukcji i warunków formalnych odpowiedzi na skargę
- umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- komunikatywność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Zobacz podobne oferty
Dodano: dzisiaj
Pomysłowi Księgowi
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa, Śródmieście
-
obsługa bieżąca przypisanej grupy klientów (telefoniczna, emailowa); obsługa bezpośrednia klientów; kontakt z urzędami w sprawach klientów; sporządzanie pism w sprawach; obsługa...
Dodano: 2025-02-18
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka...
Dodano: 2025-02-09
Urząd Transportu Kolejowego w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Budynek Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie oraz jego wyposażenie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Narzędzia i materiały...
© 2020
PRACA W MAZOWIECKIM – Wszelkie prawa zastrzeżone
