Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynności szczególnie utrudniajace wykonywanie zadań:
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych wynikających ze strategii zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, warunków realizacji promocji zdrowia i profilaktyki uniwersalnej w szkołach i placówkach. Monitoruje ich funkcjonowanie i przygotowuje w tym zakresie analizy i opinie.
- Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dotyczących klimatu szkoły, w tym warunków otwartości społeczności szkolnej na różnorodność, pozytywną komunikację i mediacje rówieśnicze oraz realizuje zadania z zakresu promocji zdrowia psychicznego i profilaktyki zachowań ryzykownych w szkołach i placówkach. Monitoruje ich funkcjonowanie i przygotowuje w tym zakresie analizy i opinie.
- Realizuje zadania wynikające z powołania zespołów międzyresortowych i resortowych ds. spraw systemowych rozwiązań w zakresie zdrowia psychicznego i ds. różnorodności dzieci i młodzieży, za których obsługę merytoryczno-administracyjną odpowiada MEN. Przygotowuje i realizuje adekwatny system monitorowania działań zespołów, w tym rozliczania z wykonania zadań. Przygotowuje cykliczne sprawozdania z wyników prac zespołów. Organizuje i bierze udział w specjalistycznych spotkaniach, konferencjach i posiedzeniach. Odpowiada za wymianę informacji o stanie prac powołanych zespołów nad zagadnieniami pozostającymi w kompetencji departamentu.
- Współpracuje z właściwą komórką ministerstwa w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań. Sporządza analizy z ww. nadzoru w celu poprawy działalności szkół i placówek.
- Bierze udział w procedurze otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Ministra Edukacji, z zakresu zadań departamentu, monitoruje realizację zawartych umów oraz bierze udział w prowadzeniu kontroli zewnętrznych w tych podmiotach w celu zapewnienia prawidłowości wydatkowania dotacji.
- Monitoruje efekty badań i opracowań z zakresu zdrowia, profilaktyki, wychowania, inkluzywności (m.in. HBSC, WHO, Health Behaviour In School-Aged Children, Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom), współpracuje w tym zakresie z koordynatorami ds. zdrowia, profilaktyki i bezpieczeństwa w kuratoriach oświaty oraz organizacjami pozarządowymi, w celu rozpoznawania aktualnych trendów w profilaktyce pozytywnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w realizacji zadań z zakresu profilaktyki zdrowia lub oświaty i wychowania lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym nadzoru pedagogicznego
- Wiedza z zakresu zdrowia publicznego
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętności analityczne
- Współpraca
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Komunikacja
- Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przygotowanie pedagogiczne
- Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
- Znajomość zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży i skutecznych działań profilaktycznych
- Wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
- Znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publiczne
Zobacz podobne oferty
-
Główne obowiązki: Przygotowywanie danych finansowych oraz ich weryfikacja, analiza i kontrola. Przygotowywanie comiesięcznych analiz, zestawień oraz raportów na potrzeby obszaru. Wspieranie...
-
Warunki pracy Praca w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym, w oświetleniu naturalnym i sztucznym. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Obsługa klientów...
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka...
